Syllabus_2016-17 - 8o Εξάμηνο

 
Τίτλος μαθήματος:
Σχεδιασμός και Δημιουργία Νεοφυών Επιχειρήσεων στον Κλάδο των Τροφίμων
Εξάμηνο:
Ογδοο (8ο)
Υπεύθυνος Καθηγητής:
Γεράσιμος Κοντός, PhD
Διδάσκοντες:
Γεράσιμος Κοντός
Προαπαιτούμενα Μαθήματα:
-
Μαθησιακοί Στόχοι:
Το μάθημα έχει ως σκοπό την κατανόηση της στρατηγικής διαχείρισης της καινοτομίας στις επιχειρήσεις για την ανάπτυξη νέων προϊόντων ή την βελτίωση των προϊόντων που ήδη διατίθενται. Οι φοιτητές θα αναπτύξουν δεξιότητες εφαρμογής μεθόδων διαχείρισης καινοτομίας και διαδικασιών βελτίωσης του κύκλου ζωής προϊόντων, ενισχύοντας τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα ενός οργανισμού, καλλιεργώντας παράλληλα τις ηγετικές τους ικανότητες ώστε να διαχειρίζονται με επιτυχία τις μεθόδους αυτές. Θα γίνει κατανοητή η στρατηγική πρόκληση που αντιμετωπίζουν σήμερα οι σύγχρονοι οργανισμοί και η σχέση της ανάπτυξης της καινοτομίας με το στρατηγικό σχεδιασμό, το μάρκετινγκ, τη χρηματοδότηση και τις λειτουργίες τις επιχείρησης σε όλο τον κύκλο ζωής ενός προϊόντος.

Στα πλαίσια του μαθήματος αναπτύσσονται θέματα που περιλαμβάνουν:

•Πηγές και πρότυπα καινοτομίας.
•Στρατηγική Καινοτομίας: Αξιολόγηση και προσδιορισμός των στρατηγικών κατευθύνσεων.
•Στρατηγικές συνεργασίας και προστασία της καινοτομίας.
•Οργανωτικές δομές και ομάδες για την υποστήριξη της καινοτομίας.
•Διαδικασίες ανάπτυξης νέων προϊόντων και βελτίωσης του κύκλου ζωής προϊόντων
Περιγραφή Ύλης μαθήματος (θεωρία):

Πρώτο Μέρος – Καινοτομία (Όραμα)

  • Στρατηγική Καινοτομίας
  • Διαχείριση Τεχνολογίας και Καινοτομίας
  • Καινοτομία: Σχεδιασμός, Υλοποίηση, Αξιολόγησης και Έλεγχος  Προϊόντων και Υπηρεσιών
  • Ανάπτυξη νέων Προϊόντων και Υπηρεσιών

Δεύτερο Μέρος – Διαχείριση Καινοτομίας (Σύστημα Διεύθυνσης)

  • Στρατηγική τοποθέτηση (περιβάλλον, τις δυνατότητες, το σκοπό, πολιτισμός)
  • Στρατηγικές επιλογές
  • Διλήμματα Καινοτομίας και Επιλογή
  • Εφαρμογή της Διαχείρισης Καινοτομίας
  • Διαχείριση στρατηγικών αλλαγών

Τρίτο Μέρος – Επιχειρηματικότητα (Επιτάχυνση και Έξοδος)

  • Σχεδιασμός και ανάπτυξη νέων εγχειρημάτων
  • Μοντέλα επιχειρηματικότητας
  • Κοινωνική Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία
Θεωρία - Διαλέξεις
(ώρες / εβδομάδα):
3
Φροντιστήρια - Εργαστήρια (ώρες / εβδομάδα):
-
Σύνολο                               (ώρες /
εβδομάδα):
3
Διδακτικές Μονάδες:
3
Πιστωτικές μονάδες (ECTS):
4
Αξιολόγηση – Βαθμολόγηση:
  • Ατομική /Ομαδική Εργασία (30%)  - ( 3/10)
  • Συμμετοχή στην Διάρκεια του Μαθήματος (10%) - ( 1/10)
  • Τελική Εξέταση (60%) - (6/10)
Σημειώσεις Διδάσκοντος:
  • Σημειώσεις / Διαλέξεις με την Μορφή Παρουσιάσεων
  • Χρήση Πολυμεσικού Υλικού (Βίντεο) από το Διαδίκτυο
  • Μελέτη και Ανάλυση Πραγματικών Περιπτώσεων Εφαρμογής Διαχείρισης Καινοτομίας (Case Studies)
Βασικό Σύγγραμμα
Λιτή Επιχειρηματική Εκκίνηση. Εκδόσεις Λιβάνη, Eric Ries (2013)

Εναλλακτικό Εγχειρίδιο Μαθήματος:
Η Στρατηγική Διαχείριση της Τεχνολογίας και της Καινοτομίας  (2η Έκδοση), Εκδόσεις Κριτική, White Margaret A.,Bruton Garry D. (2010)
Βιβλιογραφία:
Innovation Management & New Product Development (5th Edition), Prentice Hall, Pearson Trott, Paul. (2011)
Ιστότοποι:

 

 

 

Πρόσφατες Ανακοινωσεις

Εκλογές Μονιμοποιήσεις Καθηγητών

Είσαι Πρωτοετής;

Είσαι Πρωτοετής;

Γραφείο Διασύνδεσης

 

e- δια βίου ΜΑΘΗΣΗ