Syllabus_2016-17 - 5o Εξάμηνο
 
Τίτλος μαθήματος:
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Εξάμηνο:
Πέμπτο (5ο)
Υπεύθυνος Καθηγητής:
Σκάλκος  Δημήτρης, Επίκουρος Καθηγητής
Διδάσκοντες:
Σκάλκος  Δημήτρης
Βοηθοί:
-
Μαθησιακοί Στόχοι:
Ο πλανήτης διανύει μία περίοδο ραγδαίων και καταλυτικών αλλαγών.  Η τρέχουσα οικονομική κρίση ανεβάζει τα ποσοστά της φτώχειας και της ανεργίας τις οποίες προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε με πακέτα στήριξης προς χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο, που ευελπιστούμε να αποκαταστήσουν τη σταθερότητα και την οικονομική ανάπτυξη.  Παράλληλα οι πλουσιότερες χώρες του κόσμου της Δύσης καταγράφουν μείωση στο ρυθμό ανάπτυξης τους, ενώ η οικονομική δύναμη ήδη περνά στα χέρια των χωρών της Ανατολής με υψηλό ρυθμό ανάπτυξης.  Αυτές και πολλές ακόμη αλλαγές απαιτούν μία νέα ριζική αναθεώρηση των θεωριών του στρατηγικού μάρκετινγκ, που οδηγεί στην σύγχρονη θεώρηση ήτοι στο μάρκετινγκ 3.0.  Ο μαθησιακός στόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή στο Μάρκετινγκ 3.0 ή αλλιώς στην «εποχή των αξιών». Στην νέα εποχή όπου οι ειδικοί του μάρκετινγκ δεν αντιμετωπίζουν πλέον τον άνθρωπο απλά ως καταναλωτή – πελάτη (μάρκετινγκ 2), αλλά τον προσεγγίζουν ως οντότητα με μυαλό, καρδιά και ψυχή. Στην εποχή που οι άνθρωποι δεν αναζητούν την ικανοποίηση στα προϊόντα και τις υπηρεσίες που επιλέγουν μόνο σε λειτουργικό και συναισθηματικό επίπεδο, αλλά και σε ανθρώπινο – πνευματικό επίπεδο. Στην εποχή που οι εταιρείες μετατοπίζουν το επίκεντρο της δράσης τους από τον καταναλωτή στον άνθρωπο και εξισορροπούν τις πρακτικές κερδοφορίας τους με την εταιρική ευθύνη.  Πλέον οι εταιρείες παράγουν κέρδος δημιουργώντας αξία για τους πελάτες τους και τους εταίρους τους. Βλέπουν τους πελάτες τους ως ένα στρατηγικό εφαλτήριο ανάπτυξης και αντιλαμβάνονται την καθ’ όλα ανθρώπινη φύση τους εστιάζοντας στις ανάγκες και τις ανησυχίες τους.
Περιγραφή Ύλης μαθήματος (θεωρία):
Η ύλη χωρίζεται σε 4 ενότητες.  Στην πρώτη ενότητα συνοψίζονται οι βασικότερες τάσεις του επιχειρηματικού κόσμου που περιγράφουν τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα του μάρκετινγκ και θέτουν τις βάσεις για το Μάρκετινγκ 3.0.  Στην δεύτερη ενότητα εξηγείται πως μία εταιρεία μπορεί να επικοινωνήσει τους στόχους, το όραμα, και τις αξίες της σε κάθε έναν από τους βασικούς εταίρους της, δηλαδή τους καταναλωτές, τους εργαζόμενους, τους συνεργάτες τους δικτύου της και τους μετόχους της. Στην Τρίτη ενότητα παρουσιάζονται οι απόψεις σχετικά με τις βασικότερες πτυχές εφαρμογής του Μάρκετινγκ 3.0 στα πλαίσια της προσπάθειας αντιμετώπισης μεγάλων παγκόσμιων προκλήσεων, όπως η ευημερία, η φτώχεια και η περιβαλλοντική βιωσιμότητα, και περιγράφεται πως οι οργανισμοί μπορούν να εφαρμόσουν το ανθρωποκεντρικό μοντέλο. Και τέλος στην τέταρτη ενότητα συνοψίζονται οι δέκα βασικές έννοιες του Μάρκετινγκ 3.0 με επιλεγμένα παραδείγματα εταιρειών που έχουν ενσωματώσει τις αρχές του μοντέλου στις δραστηριότητες τους. Τα κεφάλαια είναι τα ακόλουθα:
 
ΠΡΩΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:
  1. Γνωριμία με το Μάρκετινγκ 3.0
  2. Το Μελλοντικό Μοντέλο του Μάρκετινγκ 3.0
 
ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:
  1. Προώθηση του Εταιρικού Οράματος στους Καταναλωτές
  2. Προώθηση των Εταιρικών Αξιών στους Εργαζόμενους
  3. Προώθηση των Εταιρικών Αξιών στους Εταίρους
  4. Προώθηση του Εταιρικού Οράματος στους Μετόχους
 
ΤΡΙΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:
  1. Προώθηση του Οράματος της Κοινωνικοπολιτισμικής Αλλαγής
  2. Ανάδειξη Επιχειρηματιών στις Αναδυόμενες Αγορές
  3. Συμβολή των Εταιρειών στην Περιβαλλοντική Βιωσιμότητα
 
ΤΕΤΑΡΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:
  1. Ενώνοντας τα Κομμάτια του πάζλ
 
Περιγραφή Ύλης εργαστηρίου:
-
Θεωρία - Διαλέξεις
(ώρες / εβδομάδα):
3
Φροντιστήρια - Εργαστήρια
(ώρες / εβδομάδα):
-
Σύνολο                               (ώρες /
εβδομάδα):
3
Διδακτικές Μονάδες:
3
Πιστωτικές μονάδες (ECTS):
4
Αξιολόγηση – Βαθμολόγηση:
Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται μέσω γραπτών τελικών εξετάσεων. Απαιτείται βαθμός >=5, ώστε ένας φοιτητής να «περάσει» το μάθημα.
Σημειώσεις Διδάσκοντος:
Οι σημειώσεις του διδάσκοντος είναι διαθέσιμες στους φοιτητές υπό μορφή ηλεκτρονικών αρχείων pdf (πρόσβαση μέσω της πλατφόρμας εκμάθησης Web-CT Vista στην ιστοσελίδα:  http://vista.aegean.gr). Οι σημειώσεις είναι χωρισμένες κατά κεφάλαια, όπως ακριβώς και η ύλη του μαθήματος.
Βασικό Σύγγραμμα
Marketing 3.0: Από το προϊόν στον πελάτη και από αυτόν στον άνθρωπο, Συγγραφείς: Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan, Εκδόσεις Κέρκυρα Α.Ε., Έτος έκδοσης: 2010, σελ. 211 (ISBN: 978-960-9490-03-0).
Βιβλιογραφία:
  1. Marketing without Marketing, Alex Wipperfurth, Brand Hijack, New York: Portfolio, 2005.
  2. A Whole New Mind: Moving from the Information Age to the Conceptual Age, Daniel H. Pink, New York: Riverhead Books, 2005.
  3. The New Age of Innovation: Driving Co-created value through Global Networks, C.K. Prahalad, M.S. Krishnan, New York: McGraw-Hill, 2008.
  4. What Consumers Really Want, James H. Gilmore, B. Joseph Pine II, Boston: Harvard Business School Press, 2007
  5. The Fortune at the Bottom of the Pyramid: Eradicating Poverty through Profits, C.K. Prahalad, Philadelfia: Wharton School Publishing, 2005
  6. True to Our Roots: Fermenting a Business Revolution, Paul Dolan, Thom Elkjer, New York: Bloomberg Press, 2003
  7. Εισαγωγή στο Marketing G. Armstrong, P. Kottler, εκδόσεις επίκεντρο, 9η έκδοση 2009
Ιστότοποι:
Διευθύνσεις Δικτυακών Τόπων:
Strategic Marketing management, STANFORD Graduate School of Business
Free management Library

 

 

 

Πρόσφατες Ανακοινωσεις

Εκλογές Μονιμοποιήσεις Καθηγητών

Είσαι Πρωτοετής;

Είσαι Πρωτοετής;

Γραφείο Διασύνδεσης

 

e- δια βίου ΜΑΘΗΣΗ